Hyvä kiertämään

Olen sukuni ensimmäinen tohtori. Olen kiitollinen siitä, että vanhempani ovat kuitenkin aina kannustaneet minua opiskelemaan, vaikka eivät itse ole korkeasti koulutettuja. Tiedänkin hyvin, että olen todella onnekas, kun olen saanut mahdollisuuden kaikkeen tähän.

Tällä hetkellä elämässäni tuntuu olevan kaikki palaset kohdallaan, ja olen onnellinen, että saan elää elämääni kuten haluan. Minusta tuntuu surulliselta, että kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia.

Lukemattoman monet tytöt maailmassa eivät saa mahdollisuutta toteuttaa omia unelmiaan, koska heillä ei ole siihen mahdollisuutta. Siksi haluaisin henkilökohtaisesti tehdä jotain korjatakseni asiaa, ja siksi olen jo pitkään tukenut Naisten Pankin toimintaa.
Naisten Pankki tukee kehitysmaiden naisten yrittäjyyttä ja omaehtoista toimeentuloa kestävän kehityksen periaattein. Naiset ovat Naisten Pankin työn keskiössä. Tukemalla naista autamme koko perhettä ja myös koko kyläyhteisöä.
Pidän Naisten Pankin ideologiasta, koska heidän periaatteensa on voimaannuttaa naisia ja tukea naisten omaehtoista toimeentuloa. Monissa hankkeissa on nähty konkreettisesti, kuinka naiset työllistyvät, heidän itsetuntonsa vahvistuu ja he voivat vaikuttaa paremmin itsensä ja lastensa tulevaisuuteen. Se koskettaa minua syvästi.

Ihmisillä on synnynnäinen tarve kuulua joukkoon, ja muiden auttaminen parantaa yhteenkuuluvuutta. Hyvän tekeminen saa ihmisen myös tuntemaan itsensä merkitykselliseksi, mikä tutkitusti lisää hyvinvointia.

Naisten Pankki on myös mahtava verkosto, jonka kautta olen tavannut lukemattomia upeita ihmisiä. Olen tavannut esimerkiksi menestyneitä naisyrittäjiä, jotka haluavat tukea naisten yrittäjyyttä kehitysmaissa. Miehiä ja naisia, jotka haluavat tehdä jotain maailman epäkohdille. Me olemme kaikki erilaisia, mutta meitä yhdistää halu auttaa.

Auttaminen ei aina vaadi suuria ponnistuksia. Auttaa voi lahjoittamalla rahaa, aikaa tai vaikka tiloja Naisten Pankin käyttöön. Jos haluat kuulla lisää, kerron mielelläni lisää.


Kommentit

Suositut tekstit